Omgång 19 Romfartuna GIF - Möklinta IF



Romfartuna GIF                                        4-0 (2-0)                            Möklinta IF


Målskyttar Romfartuna GIF :  Simon Johansson (32) , Henrik Damberg (42) , Joakim Landell (74) , Magnus Avelin (76)



Röda kort : Carl Patrik Roland Söderberg (40) Möklinta IF










Divfive kommentar :


Missade första 5min av matchen ! Men Romfartuna startade matchen bäst och hade en ribbträff i början men sedan tog Möklinta över och första halvlek var ganska jämn även fast Romfartuna hade ledningen med 2-0 !

1-0 kommer jag inte riktigt ihåg men 2-0 var på straff då Möklintas målvakt agerade ryggsäck på en Romfartuna spelare vilket även resulterade i en frilägesutvisning ! Möklinta slängde in "MG" i kassen som slängde sig åt rätt håll men straffen var helt ok slagen !

Med en spelare mindre fick Möklinta det svårt att skapa några riktigt farliga lägen i andra halvlek och Romfartuna kunde göra 3-0 och 4-0 när Möklintas backlinje inte riktigt hängde med och Romfartuna fick 2st 2mot1 lägen.

"MG" Var faktiskt helt okey i kassen ( Inte mycket att göra på målen ) och gjorde 2-3 riktigt bra räddningar !
Dessutom hade Romfartuna ett skott i kryssribban så det kunde gott ha blivit några mål till .








Slutstriden :

Romfartuna GIF    20  5  2  13   34-56   -22   17 10 3 1 6 22-27 -5 10 10 2 1 7 12-29 -17 7
Grällsta IF    20  4  3  13   29-56   -27   15


Med 2 matcher kvar har Romfa 2 poäng och 5 plusmål tillgodo !

Romfartuna har Munktorp borta kvar och Sörstafors/Kolbäck hemma !

Grällsta har Tillberga hemma kvar och Skultuna borta !


Jag tror att båda lagen förlorar mot toplagen men tar poäng mot mittenlagen !
Kan bli så att det avgörs på målskillnad och då ligger Romfartuna lite bättre till med 5 +mål just nu !

Hur tror ni det går ?




Kommentarer
Postat av: Åskådare

Var också där och kollade. tycker utvisningen är hård då spelaren inte hade haft en chans att hinna på bollen. sedan är det två av målen som från läktarhåll ser ut som ganska klara offside...

2010-09-22 @ 23:06:48
Postat av: Sura

Heja Romfa

2010-09-22 @ 23:24:45
Postat av: 5

Skönt att romfa vann!! Nu kan suraspelarna sluta 'tycka synd' om romfa och serien kan avgöras på planen!!

2010-09-22 @ 23:44:05
Postat av: Japp

Ska bli kul och se Grällsta skämma ut sig totalt å plocka in några av Salas bästa spelare i sista omgången

2010-09-23 @ 06:52:07
Postat av: Mästertipparn

Såg oxå matchen och kan hålla med om att sista målet såg misstänkt ut men jag tror inte att jag kunde räkna till en enda vass målchnas för möket som ändå hade skrapat ihop ett ganska bra lag.

Jag tror Grällsta åker ur för jag tror inte dom tar några mer pinnar i år medans jag tror Romfa kommer att ta en pinne till mot Sk91 i sista omgången

2010-09-23 @ 09:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0