Den troliga startuppställningen inför nästa års race!



Assyriska FC (Ny från 6:an)

Gideonsbergs IF (Ny från 4:an)

Hallstahammar SK (Ny från 4:an)

Kurdiska FF

Norrby SK

Ransta IK (Ny från 6:an)

Romfartuna GIF

Skinnskattebergs SK

Skultuna IS

Surahammar FK


Tortuna SK

Västerfärnebo AIK (Ny från 6:an)






Om Juventus klarar minst oavgjort i sin sista match i kvalet till 3:an går dom upp samtidigt som Medåkers IF får ta klivet upp i 4:an och Ransta IK tar sig till femman!

Skulle Juventus förlora och missa steget upp i 3:an får Medåker och Ransta stanna kvar i sinna nuvarande serier.






Vad tror ni om nästa års div 5 ?





Kommentarer
Postat av: femman tippare

Tror det kan bli en uppgörelse mellan Sura och Hallsta pga sura var grymma på hösten och kan dom behålla laget blir det toppen nästa säsong och av erfarenhet så brukar Hallsta aldrig stanna mer än ett år i femman när dom åker ur fyran om man ska säga hur botten ska se ut redan nu är ju jättesvårt men jag chansar Ransta åker ur direkt sen står det nog mellan Romfa skinnsberg och kurdiska men som sagt jag är betydligt mer säker på toppen än botten

2011-10-15 @ 11:11:15
Postat av: Femmans bästa

1. Hallstahammar SK

2. Assyriska FC

3. Gideonsbergs IF

4. Surahammar FK

5. Skultuna IS

6. Tortuna SK

7. Norrby SK

8. Romfartuna GIF

9. Västerfärnebo AIK

10. Ransta IK

11. Skinnskatteberg SK

12. Kurdiska FF

2011-10-16 @ 17:04:34
Postat av: Till femman tippare

Toppen håller jag nog med om just i nuläget.

Men botten håller jag inte med om just nu, pga det spel som Romfartuna hade vissa matcher i år. Bygger dom vidare på det så kommer dom vara lååångt från botten.

2011-10-16 @ 23:18:09
Postat av: United

Jag tror Skultuna och Hallsta kommer göra upp om seriesegern! I botten så blir det nog ransta, kurdiska, skinnsberg och färnebo som kommer slåss om nytt kontrakt!

2011-10-17 @ 00:58:40
Postat av: Femman tippare

Kul med ett svar som jag skrev är det jättesvårt att tippa redan nu och vad gäller romfa grundar jag det på deras svaga höst och att jag har hört en del rykten som placerar flera av dom tongivande spelarna i andra klubbar nästa säsong men jag kan ju ha fel det är ju mycket rykten som går just nu

2011-10-17 @ 12:40:55
Postat av: sune

Jag tror att:

1. Assyriska Fc

2. Hallstahammar SK

3. Surahammar FK

4. Gideonsbergs IF

2011-11-02 @ 19:47:33
Postat av: boll fantast

svårt att säga redan nu vem som kommer vinna. mycket hänger på ny förvärven osv. men tror halsta kommer vara svåra även skultuna och tortuna båda dem lagen har ett brinnade hjärta när dem spelar och det ger resultat. men tror även att GIF är svåra. men tror att romfa kommer få det tungt dem klara sig i år men skyller på att dem spelar en ny sorts fotboll att dem rullar mer boll, okej när ni rullar lika fin boll som Bäckby gjorde så kanske ni går upp men tills dess får ni öva på det i Div 6. norrby förlorade viktiga spelare (en till sala vad jag vet) som hade en stor betydelse i deras trupp men dem kommer nog hamna i mitten alle fall för på hemma plan är dem svår slagna. nästa år kommer vara ett roligt år kommer nog vara ett någorlunda jämn serie med mycket fin fotboll...

2011-11-05 @ 17:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0