Näst sista omgången!



Skinnskattebergs SK - Romfartuna GIF

Datum:  24/9

Tid:  13:00

Plats:  IP Hedströmmen




Inget av lagen har något att spela för.
Jag tror på en bortavinst då romfa verkar på gång efter 7-1 vinsten senast mot Kurdiska.
Bortavinst!






Medåkers IF - Skultuna IS

Datum:  24/9

Tid:  15:00

Plats:  Parkuddens IP




Medåker slåss om uppflyttningsplatserna och Skultuna på hemmaplan lär inte sätta käpparna i hjulet, eller?
Tror på en hemmavinst!







Bäckby IF - Möklinta IF

Datum:  24/9

Tid:  15:00

Plats:  Råby IP




Bäckby slåss också om uppflyttningsplatserna och allt annat än en vinst här får ses som division fems störrsta skräll i år!
Hemmavinst!

 




Tortuna SK - Surahammar FK

Datum:  24/9

Tid:  15:00

Plats:  Tortuna IP




Här tror jag på en jämn tillställning. Inget av lagen har något att spela om men Tortuna vill säkert hålla avståndet ner till Sura som är närmast att jaga bakom.

Jag tror på ett kryss här!








IFK Västerås - Sörstafors/Kolbäck

Datum:  25/9

Tid:  14:00

Plats:  Swedbank Park




IFK är redan seriesegrare med 2 omgångar kvar. Man kanske släpper fram några yngre talanger eller vilar några pga småskador, tror tex inte att Ferna spelar då han säkert behöver återhämta sig från småskador.
SK däremot har allt att spela för. Vinst här och det ser helt plötsligt väldigt ljust ut.
Hjärnan säger en säker 1:a på tipset men jag tror oddsen är höga på SK..
hmm! Det får bli mittemellan!! Tippar kryss!





Kurdiska FF - Norrby SK

Datum:  25/9

Tid:  15:00

Plats:  Grytaplan




Lite samma visa här som matchen innan. Hade det varit i mitten av säsongen hade jag trott stenhårt på norrby men nu är situationen lite annorlunda och Kurdiska slåss för nytt kontrakt och kommer säkert ge allt.

Svårtippad men får dra till med ett Kryss!








Lycka till alla lagen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt de du skriver om Ifk-sörsta!

du verkar inte ha sån stor koll!

Ifk måste ha minst 2 poäng till för att vinna serien och de har vart målet hela året! och släppa fram yngre talanger??? ifk´s lag består av 60% ungdomar som är under 20 år! och dom har spelat hela året! finns inga dåliga spelare i årets Ifk!

Ifk är en maskin som inte ger bort nån match utan strid! Ifk kommer gå för vinst för att säkra liga segern på hemma plan!

mitt Tips blir 8-0 till ett hel taggat Ifk!

annars grymt jobb med bloggen ;)

2011-09-21 @ 23:05:43
Postat av: Femman

Fernström är ingen stjärna i ifk

2011-09-22 @ 16:07:46
Postat av: Mr 5

Glömde helt bort Bäckbys match mot Kurdiska. Men då har du helt rätt!

Det jag menade med några yngre talanger var om det finns någon ännu yngre än dom som spelat. Eller någon som fortfarande har en bit kvar till A-laget osv. Klart dom vill vinna men dom är ju iallafall klara för 4:an medans sörsta kommer ge allt dom kan.. Håller kvar på krysset men kommer förmodligen att få äta upp det :)

2011-09-22 @ 21:55:22
Postat av: TSK

Bra tippat. För fotbollens skull i femman nästa år vore det kul om SK 91 hänger kvar. Och.... Om Ferna inte är någon "stjärna" i IFK så är han väl helt klart det i serien i år i alla fall... Så IFK måste ha ännu starkare trupp än de visat hittills i sådana fall! Tror att vi i TSK klarar minst ett kryss mot Sura och att SIS förlorar mot ett Medåker som har uppflyttningsvittring. Slutställningen mellan tvåan och femman avgörs i sådana fall i slutomgången, för IFK har nog redan vunnit serien!

2011-09-23 @ 09:35:13
Postat av: Femman tippare

Skinnsberg-Romfa 2-2

MIF-Skultuna 5-2

Bäckby-Möklinta 10-1

Tortuna-Sura 2-1

IFK-Sk91 6-0

Kurdiska -Norrby 1-3

2011-09-23 @ 12:48:50
Postat av: Tuna

HUR FAN KAN IFK BESTÅ AV 60 % UNGDOMAR!?

När man startar med spelare som Fernström, Stigevik, Rodin, Malvezzi, Estrada, Åhman x2, Kotten,Özel, Kaya.



Kom ner på jorden för fan IFK.

2011-09-23 @ 17:29:39
Postat av: Svesse

SSK - RGIF 1: Romfartuna är det bättre laget, men bortamatcher i Skinnsberg är aldrig lätt, därför tror jag på knapp hemmaseger.

MIF -SIS Inget tips: Medåker har allt att spela för OM dom nu skulle ha ngt intresse av att gå upp i seriesystemet, eftersom flera spelare från Arboga "varvade" ner lite i Medåker, som kan gå rakt igenom femman. SIS saknar 3 av 4 ordinarie backar, med flera andra frågetecken. Tippar inte på mitt eget lag.

Bäckby - Möklinta: 1. Många mål, då bäckby kommer ha bollen 90% av matchen men Hansson är livsfarlig i kontringsspel.

TSK - Sura: x , Beror på om sura får tag i bollen, annars kan det bli mycket Hawai-lir. Sura har revansch att kräva efter SIS matchen och TSK vill nog fortsätta trumma på.

Elefanterna - SK: Spikad 1: om nu IFK vill vinna serien så ska de vinna matchen utan problem, får de ett snabbt ledningsmål kan det rinna iväg, men står det 0-0 i paus kan del bli lite nerver. Men IFK vinner på kondition och kvalité, finns iaf inget att skylla på då matchen är på konstgräs också.

KFF - NSK svag 2: Kan sluta hur som, Kurdiskas mer tekniska spel mot Norrbys mer fysiska spel. Tror dock att höstväder gynnar NSK mer och de tar poäng



//Svesse

2011-09-23 @ 20:38:18
Postat av: ...

2011-09-23 @ 21:14:01
Postat av: Anonym

Tuna vem fan är du?

Snackar för mycket skit

2011-09-23 @ 21:15:13
Postat av: Peter

Ni som klagar så oerhört, skaffa en egen blogg och tippa där! Eller så kommer ni med egna tippresultat. Det är hans blogg och han tippar väl exakt hur han vill?

2011-09-24 @ 02:10:46
Postat av: Svesse

Läste igenom mitt tips igen och vill förtydliga att jag inte tippar på matcher där mitt eget lag spelar, inte som det kan tolkas nu att jag inte tippar att mitt eget lag ska vinna ;)



Annars håller jag med Peter, var lite positiva, går att hålla en diskussion utan att det blir sandlådenivå. Sen fattar väl alla vad han menar med att IFK skulle lufta yngre spelare, ta inte allt så ordagrant utan läs mellan raderna. Nu tänker jag inte bara på detta inlägg utan överlag.

Grym blogg och hoppas du trummar på nästa år också!

2011-09-24 @ 04:53:08
Postat av: till tuna!

då har du inte sett många matcher med IFK i år!

vart har du Gillis,John,edde,kresh,macke,dennis??

alla dom är födda mellan 92-93!

dom har spelat mycke i år allihopa!

hej...

2011-09-24 @ 13:36:40
Postat av: Femman rules!

Att majoriteten av IFK:s trupp skulle bestå av ungdomsspelare är ju rent nonsens, och det är ni naturligtvis medvetna om. IFK måste vara Västmanlands mest egocentriska lag utan tillstymmelse till förmåga att betrakta saker nyktert och nyanserat. Trots min inställning till IFK är det nästan så man känner lite smygsympati för er stackare när ni vid precis varenda gjort mål jublar som om ni vunnit VM. Hoppas åtminstone att lagen i fyran kan ta ner de gamla elefanterna på jorden igen och lära dem mer om svidande nederlag än de någonsin tidigare blivit lärda!

2011-09-25 @ 21:56:26
Postat av: ??

först till dig som skriver bloggen! var nära på krysset där mellan ifk - sörsta måste jag säga :)

och till femman rules!

ifk´s snittålder i truppen är mellan 20-22 år!

och om du tycker de är gammalt så är du ju årets tomte! och att ifk spelarna jublar och blir glada när dom gör mål? hur kan du se nåt fel i de? är inte de en bra grej? blir mer gjädje o harmoni i truppen! du som skriver spelar väl i möklinta eller nåt annat bottenlag! och ni gör ju inte så många mål och är bittra o avundsjuka på ifk för att dom går upp och är div 5 bästa lag utan konkurrens!

och nästa år i 4,an ska du se att IFK slutar topp 3 utan att sticka ut tungan allt för långt!

hej på´re

2011-09-26 @ 15:12:36
Postat av: Till Femman Rules

Man vinner ingen serie på bara ungdomar. Man vinner ingen serie på bara gamla ( fick vi uppleva 2009 ). Man vinner en serie med en mix av gamla rutinerade spelare tillsammans med unga talangfulla spelare. Visar man sedan hjärta glädje och engagemang så kommer man otroligt långt. Till Mr 5: Tack för en kanon blogg // Ferna

2011-09-27 @ 09:28:20
Postat av: Femman rules!

Hej! Tack för informationen, men snittåldern kring 22 år uppfyller knappast kriterierna för vad som kan betraktas som ett juniorlag. Jag är dock säker på att medelåldern i IFK:s ordinarie startelva är högre än så. Jag skrev väl aldrig att IFK bestod av gamla spelare? Att du tolkar det så gör ju snarare dig till en pinsam och ohederlig skribent på detta forum. Jag står för min åsikt att IFK:s spelare ser bra larviga ut när varje mål i division 5 utmynnar i världens klang- och jubelföreställning, men så blir det väl när man tror sig vara proffs. Det är av ovanstående anledning jag nästan kan känna lite sympati för de stackarna som vill jubla lika snyggt som Ronaldo, Rooney eller någon annan överbetald stjärnspelare. Vill IFK fåna sig på detta sätt ska dock ingen i världen tvinga de att sluta, jag skriver bara detta i all välmening. Var jag spelar har ingen betydelse för det vi diskuterar, men jag ska klargöra att jag på intet sätt är avundsjuk på IFK:s återtåg (till fyran, inte tvåan) då jag precis som de flesta andra anade att det skulle bli så. Kommer ni bland de tre första i fyran ska ni vara riktigt nöjda för som jag ser det finns det många lag som är minst lika bra som - eller bättre än er.

2011-09-27 @ 20:58:45
Postat av: Femman rules

Ferna: Inget av det du skriver har jag motsatt mig. Jag ville bara klargöra att majoriteten av er startelva definitivt inte består av "ungdomsspelare". Jag ville även påpeka det, enligt mitt tycke, direkt löjliga med att alltid jubla som om man blivit världsmästare efter varje mål i div.5. Jag har dock ingen som helst rätt att kräva att ni ska sluta med det utan detta var enbart en åsiktsyttring samt omtänksam uppmaning från min sida.

2011-09-27 @ 23:56:46
Postat av: Svesse

Det är väl bara kul att ett lag sticker ut hakan och är lite kaxiga, sen backar dom ju det med att vinna serien. Att de visar glädje efter varje mål är väl helt rätt? Sen har är det ju som Ferna säger, en mix av gammal och ungt brukar vara det bästa, vilket de har.



Sen kanske man hade förväntat sig samma underhållande fotboll som Bäckby med tanke på Swedbank och konstgräs. Men fotboll handlar om att vinna matcher och de gör det ju. De har en fotboll som kommer vinna matcher i fyran också, framförallt en fotboll som kommer se till att de håller sig kvar i fyran. Vilket kanske är bra med tanke på att folk i femman verkar hysa nästintill ett hat mot elefanterna.



Lycka till i 4an IFK och Bäckby sen hoppas att vi slipper sandlådenivån i kommentatorspåren...

2011-09-28 @ 02:06:19
Postat av: Ferna

Håller med Svesse till punkt och prickar.

Lägg ner sandlådenivån och använd kommentatorspåren till nått vettigt.



Jag och IFK tackar för oss och förhoppningsvis så ses vi aldrig mer på denna blogg ( förstå mig rätt =) )

2011-09-28 @ 11:16:36
Postat av: till femman rules!

du får absolut stå för dina åsikter o kommentarer! men om du nu stör dig så mycke på att ifk spelarna jublar efter varje mål varför bryr du dig om att titta på vad dom gör! vänd ansiktet åt ett annat håll! mår du bra av att skriva ut de här? du har väl aldrig gjort nå mål i år själv! och om du hade spelat i ifk så tror jag du hade gjort samma sak! ha en trevlig dag!

2011-09-28 @ 17:29:19
Postat av: femman rules

Apropå sandlådenivå... så är ju inte direkt samtliga svar till mig av högsta klass (se exemplet ovan). Jag ska dock svara så gott jag kan på dina påståenden samt uppmaningar: Jag tycker inte att det är en världskatastrof att IFK jublar som få när de gör mål, jag tycker bara att det ibland blir lätt pinsamt. Jag respekterar er åsikt och ber er sedermera att respektera min. Jag har ärligt talat inget bra svar på om jag mår bra av denna lustiga lilla debatt eller inte, även om jag inte sticker under stol med att vissa personers upprördhet kring mina modesta yttringar är lite komiskt att bevittna. Du har helt rätt i att jag faktiskt inte har gjort ett enda mål i serien i år. Till mitt försvar ska dock sägas att jag är back och alltså inte har målskytte som främsta uppgift. Mitt resonemang gällde dessutom inte enskilda spelares målgester utan kollektivet IFK:s gemensamma diton. Jag spelar inte i IFK varpå ditt sista påstående blir rent hypotetiskt och således inte tillför diskussionen något av värde. Men nej, jag hade inte sprungit runt i full eufori efter vilket mål som helst, även om du naturligtvis får tro det motsatta ;) Ha det!

2011-09-28 @ 22:44:55
Postat av: Svesse

Till Femman Rules: Måste säga att när jag menar sandlådenivå är det inte dina svar jag tänker på, du uttrycker dina åsikter genomtänkt och du förklarar varför du tycker det (vilket du visar i inlägget ovan). Sen att du lyckas vara mest aktiv efter jag skrivit sandlådenivån förstår jag att du tar åt dig och tror jag menar dig. Men det var inte menat åt dig utan mot: "Tuna" "Till Tuna" " " och alla andra i tidigare inlägg som bara vräker ut sig sin åsikt genom massa utropstecken, pratar om mutade domare, att lag är ett skämt, säger att den personen som sagt att ett lag är ett skämt är det största skämtet i världshistorien och överlag beter sig som 13 åringar som får vara anonyma på nätet. Med helt onödiga kommentarer.



Som jag sa tidigare är det kul med folk som sticker ut hakan och backar det med ngt, vilket du gör (genom att ge förklaringar till varför du tycker som du gör).



Att ha olika åsikter skapar diskussioner men att skriva "Färgen röd är snyggast alla andra har fel och ni kan inget" gör det inte

Simma lugnt i höstvädret!

2011-09-30 @ 05:01:59
Postat av: Tortuna

Instämmer med Svesse! Jäkligt bra blogg förövrigt, fortsätt gärna på samma sätt kommande silly season och säsong! :)

2011-09-30 @ 17:05:52
Postat av: femman rules

Svesse: Mitt senaste inlägg var inte heller riktat mot dig utan främst mot "till femman rules". Det är dock helt sant att jag trodde att du syftade på mina inlägg som en del av sandlådenivån här i gästboken vilket nog säkert berodde på andra skribenters tidigare ilskna inlägg. Ett litet missförstånd som jag gärna ber om ursäkt för :)



I övrigt håller jag helt med dig om det du skriver. Ha're gott!

2011-09-30 @ 17:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0