Div 5 2012

Här har ni startfältet för årets serie och en kortare presentation om varje lag. Lägger även in hur jag tror serien slutar, fyll på i kommentarerna vem vinner skytteligan, vem får mest kort, vilken domare är bäst, vilken är bästa målvakten. Skriv allt ni tycker och tänker, bara 2 veckor drygt kvar till premiären =)

Min Tabell:

1: Surahammar FK
2: Gideonsbergs IF
3: Hallstahammars SK
4. Romfartuna GIF
5: Assyriska FC
6: Skultuna IS
7: Tortuna SK
8: Kurdiska FF
9: Norrby SK
10: Skinnskattebergs SK
11. Västerfärnebo AIK
12. Ransta IK

Förening: Assyriska FC
Hemmaplan: Råby IP
Tröjfärg: Vit
Fjolårsplacering: 1:a Div 6
Mitt tips: 5:a

Förening: Gideonsbergs IF
Hemmaplan: Önsta IP
Tröjfärg: Ljusblå
Fjolårsplacering: 12:a Div 4
Mitt tips: 2:a

Förening: Hallstahammars SK
Hemmaplan: Trollebo IP
Tröjfärg: Röd/Vit
Fjolårsplacering: 11:a Div 4
Mitt tips: 3:a

Förening: Kurdiska FF
Hemmaplan: Brandthovda IP
Tröjfärg: Marinblå
Fjolårsplacering: 10:a Div 5
Mitt tips: 8:a

Förening: Norrby SK
Hemmaplan: Norrbyliden
Tröjfärg: Blå/Vit
Fjolårsplacering: 7:a Div 5
Mitt tips: 9:a

Förening: Ransta IK
Hemmaplan: Mullevi IP
Tröjfärg: Röd/Vit
Fjolårsplacering: 3:a Div 6
Mitt tips: 12:a

Förening: Romfartuna GIF 
Hemmaplan: Hökåsen IP
Tröjfärg: Grön/Vit
Fjolårsplacering: 8:a Div 5
Mitt tips: 4:a

Förening: Skinnskattebergs SK
Hemmaplan: IP Hedströmmen
Tröjfärg: Vit/Blå
Fjolårsplacering: 9:a Div 5
Mitt tips: 10:a

Förening: Skultuna IS
Hemmaplan: Kvarnbackavallen
Tröjfärg: Röd/Svart
Fjolårsplacering: 4:a Div 5
Mitt tips: 6:a

Förening: Surahammar FK
Hemmaplan: Sura IP
Tröjfärg: Vit/Svart
Fjolårsplacering: 6:a Div 5
Mitt tips: 1:a

Förening: Tortuna SK
Hemmaplan: Tortuna IP
Tröjfärg: Gul/Svart
Fjolårsplacering: 5:a Div 5
Mitt tips: 7:a

Förening: Västerfärnebo AIK
Hemmaplan: Svedboäng
Tröjfärg: Vit/Blå
Fjolårsplacering: 2:a Div 6
Mitt tips: 11:a


Kommentarer
Postat av: Kurdiska FF

Vi kommer inte hålla till på önsta ip i år utan kommer vara ute på brandthovda.

2012-04-10 @ 19:01:38
Postat av: PK

Jag tror bestämt att Ransta IK inte kommer att sluta på sista plats, men detta ger RIK extra tändvätska! =)

2012-04-10 @ 20:07:56
Postat av: Div 5 Fan

Skytteliga-Holgersson Romfa. Varningar-A.Karlsson HSK. Bästa domare-Bo Sohlberg. Bästa målvakt-M.Persson Sura.

2012-04-11 @ 08:17:55
Postat av: Anonym

Div 5 Fan/



Bo Sohlberg som bästa domare? Har du druckit brännvin? Är med i topp tre sämsta domare! Han kan ju inte ens reglerna.

2012-04-11 @ 10:54:47
Postat av: TSK

Bästa domare i div.5 betyder ingenting! Jag håller med om att Sohlberg tillhör "toppen" i div 5.

2012-04-11 @ 11:41:23
Postat av: DeW

Ett tecken på att serien börjar närma sig är att Sura blir tippat i toppen, år efter år :) Fast i år tror jag fan att dom blir farliga!



Sala lagen får det tufft (Som vanligt), Möklinta, Grällsta osv.



Tror att din tabell är helt ok tippad,



1: Surahammar FK

2: Gideonsbergs IF

3: Hallstahammars SK



Dom tre kommer kriga där uppe.



4. Romfartuna GIF

5: Assyriska FC

6: Skultuna IS

7: Tortuna SK

8: Kurdiska FF

9: Norrby SK

10: Skinnskattebergs SK



Dessa lag kan komma allt ifrån 4:a till 10:a, tror det blir riktigt jämnt där!



11. Västerfärnebo AIK

12. Ransta IK



Här blir det en match i matchen om vilket lag som blir näst bäst i sala..



2012-04-11 @ 14:35:13
Postat av: Div 5 krigare

Tortuna har inte fått någon drömlottning. Inleder mot GIF borta sedan HSK hemma och Sura borta i 3:e, efter 3 omg kan vi nog se vart laget står i år =)

2012-04-11 @ 14:56:51
Postat av: Nasse Nyvaken

Det finns väldigt många välspelande lag i div 5. Det verkar som att många tränare förstått att om man vill upp till fyran så krävs ett annat spel än bara bolltjongande. GIF, Sura, Romfartuna, Kurdiska och Skultuna har en tydlig spelidê med bollägande och egen speluppbyggnbad. Övriga lag verkar förlita sig på motståndarnas misstag.Hoppas att fotbollen segrar.....

2012-04-11 @ 23:56:36
Postat av: Svesse

Kommer nog bli en riktigt jämn serie (som flera har sagt). Där resultaten kommer vara varierande, med lag som vinner ena matchen övertygande för att förlora nästa.

Förmodligen en effekt av att många lag verkar ha tunna trupper. (Folk som jobbar 2 skift, skador/sjukdomar och inte så många västeråslag)

Därför tror jag vikten av en riktig målskytt som avgör jämna matcher kommer vägra tyngre i år än tidigare år. (En vass målskytt är alltid viktigt, men i år känns det viktigare än vanligt)

2012-04-13 @ 11:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0