Helgens matcher

2/6
Skultuna IS - Hallstahammars SK
Kvarnbackavallen 15.00
Tips: 3-1
Kommentar: SIS är i form och bör ta det här, HSK har det tungt. Vi tror på SIS här.

Ransta IK - Norrby SK
Mullevi IP 15.00
Tips: 0-2
Kommentar: Derby i Sala, kan nog bli tufft för NSK som är i form men vi tror att dom drar längsta strået här.

Romfartuna GIF - Tortuna SK
Hökåsen IP 15.00
Tips: 0-2
Kommentar: Derby nr 2, inget av lagen har någon vidare form och Romfa är nog sugna på att ta en seger här. Vi tror dock att TSK är det lite bättre laget och vinner här.

Skinnskattebergs SK - Gideonsbergs IF
IP Hedströmmen 15.00
Tips: 2-2
Kommentar: 2 lag som vi tror är ganska jämna, kan gå hur som helst.

3/6
Assyriska FC - Surahammar FK
Råby IP 15.00
Tips: 1-1
Kommentar: Toppmöte och vi tror att dessa 2 lag tar ut varandra och fortsätter ligga i toppen obesegrade även efter helgen.

Västerfärnebo AIK - Kurdiska FF
Svedboäng 15.00
Tips: 3-2
Kommentar: Färnebo är ett bra lag som sällan ger motståndarna något gratis, KFF känns som ett stabilt mittenlag, vi tror att hemmaplan avgör här.

Kommentarer
Postat av: Divfem fans

Skultuna-Hallsta 3-0 Sis är stabila och hänger på i toppen

Ransta-Norrby 1-4 NSK är i bra form och mot jumbon blir det full pott

Romfa-Tortuna 1-4 Nåt verkar väldigt fel hos de grönvita en sågning av tränaren på hemsidan TSK har haft en down period men vägrar förlora och här vinner man igen

Skinnsberg-GIF 3-2 SSK är bra hemma och tar en viktig seger

Assyriska-Sura 2-2 stenhårt mellan seriens bästa lag

Färnebo-Kurdiska 3-1 mitten möte där hemmaplan fäller avgörandet



Själv tar jag mig till Hökåsen för att se derbyt som kan avgöra mycket för båda lagen och jag hoppas på en bra match med mycket känslor

2012-06-01 @ 21:41:20
Postat av: Publik

Assyriska-sura 4-6 , sura är det klart bästa laget i serien !

2012-06-03 @ 17:42:51
Postat av: Anonym

Va och kolla på assyriska-surahammar idag trots det dåliga vädret. Säger bara synd att domaren inte kunde vara neutral idag, med en rättvis domare hade assyriska mycket väl kunnat vinna matchen.

2012-06-03 @ 20:23:17
Postat av: Anonym

Färnbo borde vunnit med 2eller3-1 men det blev 1-1. Kurdiska bra på mitten men skapade inte mkt mer än målet.

2012-06-03 @ 22:14:19
Postat av: Anonym

Sura Hade inte domaren med sig mer än afc, afc kastade sig in säkert 10ggr med dobbarna rätt in mot suras killar. Sura är ett bättre lag totalt. Seriens bästa spelare måste vara valeri kotto ekotta maken till spänst wow!!!

2012-06-03 @ 22:21:42
Postat av: tRAP

Till div fem fans:



Om du kallar det jag skrev på vår hemsida för en sågning av mina spelare så får du tänka om!!!

För det första så skulle jag aldrig såga spelare som ALLTID ger 110%, för det andra så skrev jag detta för att få några spelare att tänka till. Den som begriper fotboll förstår precis vad jag menar.........

2012-06-04 @ 00:20:21
Postat av: Divfem fans

Jo jag kan en del fotboll och har tränat lag högre upp en femman sen va sågning kanske att ta i men jag är gammal romfait och har följt er ganska mycket dom sista åren och det jag såg förra året lovade mycket medans det jag sett i år är lite skrämmande det ni byggde upp med passningsspel är stundtals helt borta vilket är synd sen saknar spelarna självförtroende men det kommer väl med resultaten sen allt snack om så bra innermittfält ja jo i sina bästa stunder men ännu så har det inte funkat och därav försvinner rullet och ni har många olika spelartyper på mitten och har hattat fram och tillbaka om vilka som ska spela vilket nog gjort att det blir osäkert och spelet låser sig. Sen har jag ingen aning om vad som sker på era genomgångar och träningar utan detta är ju bara vad jag sett på era matcher (missat norrby och Ransta). Men som sagt jag är romfait och hoppas ni får fart på det igen.

2012-06-04 @ 13:36:43
Postat av: Åskådare

Om man va och såg Assyriska-Sura så såg man att det va inte Sura som hade domaren med sig! om han vågat så hade det blivit betydligt mer kort och några utvisningar till! Assyriska spelade väldigt odiciplinerat!

2012-06-04 @ 16:38:31
Postat av: publik

Kurdiska kom inte riktigt in i matchen i första halvlek. Men i andra dominera dem och hade i princip allt spel. Det som fattades va som sagt avsluten. Men att färnebo skulle vinna matchen var ju inte riktigt sant.

2012-06-04 @ 19:13:01
Postat av: Niklas

Tvärtom angående färnebo-kurdiska. Andra halvlek var helt klart färnebos halvlek och även om man berövades en solklar straff borde man lyckats vunnit matchen.

2012-06-05 @ 22:24:34
Postat av: Ännu mer publik.

Var och såg dom sista 25 min av matchen Färnebo - Kurdiska, och påstå att kurdiska dominerade är ju rent skitsnack. På dom 25 min hade ni ingenting, Färnebo var det vassare laget under den tiden och borde gjort mål.Men som supporter av annat Div 5 lag så passade resultatet fint

2012-06-05 @ 23:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0