Nu kör vi!


Tänkte hjälpa till lite här på bloggen och skriva lite om fotbollens finrum. Tycker personligen att årets serie ser väldigt intressant ut med många lag som kan vara med i toppstriden.

Om vi ska se till hur lagen ser ut spelare för spelare tror jag att GIF och Sura blir seriens bästa lag men finns lag som jag anser är precis där bakom. Assyriska är en spännande nykomling i år som jag tror kommer kunna störa många lag, har ju börjat fint i träningsmatcherna i alla fall.

Förra helgen var det System Air Cup i Skinnskatteberg som är en rolig och bra turnering på försäsongen.
4st division 5 lag var med i år. Skinnskatteberg, Romfartuna, Skultuna och Tortuna. Alla lagen såg bra ut tycker jag där Skinnskatteberg som kom 3:a och Tortuna som kom 2:a får lite extra beröm.

Träningsmatcher i helgen för våra lag:

Hallstahammar - Kurdiska 1-1
Gideonsberg - Medåker 4-0
Dingtuna -
Romfartuna 1-0
Surahammar - Kvicksund 5-0
Assyriska - VSK U 6-0
Västerfärnebo - Tärnsjö 0-3
Heby - Norrby SK 3-4

Skriv och kommentera gärna vad ni vill läsa här på bloggen, skicka en kommentar vilka lag som har matcher i veckan så lägger jag upp dom ifall jag missar någon :)

Kommentarer
Postat av: New kid in town

Jättekul att det finns en new kid in town som kan skriva om div 5. Annars hade jag nog dödförklarat den här bloggen. Nu börjar träningsmatcherna och Sura å Assyriska visar styrka direkt. Romfa spelade bra fotboll, men borde vinna mot lägre motstånd.....

2012-03-04 @ 22:58:55
Postat av: DeW

Dingtuna gjorde det bra och vi i Romfa hade många nya spelare och många nygammla spelare som inte spelat ihop och många borta men skyller inte på det. Nu är vi igång och det kan bara bli bättre :) oavgjort hade nog varit rättvist men det är som sagt träningsmatch och vi har mkt att träna på!

2012-03-05 @ 08:26:08
Postat av: NSK

Heby AIF FF - Norrby SK 3-4 (3-3)

NSK gör en bra match mot Heby som var kryddat med 3-4 spelare från div 3-laget.

2012-03-05 @ 14:59:03
Postat av: femman tippare

Jag som Romfa och skultuna supporter vart lite besviken på Romfa mot Dingtuna tyckte dom gett upp rullandet och sökte hela tiden det långa alternativet men som DeW säger dom hade väl mycket folk borta för jag kände knappt igen nån spelare nästan så jag kände igen fler av dom som stod på sidan.Däremot såg både Romfa och Skultuna bra ut i cupen i Skinnsberg då dom nog var dom enda lagen som försökte vara spelförande lag kanske det fällde dom till slut men jag sticker ut hakan lite och tror på att båda kan vara top och tänk då vilka derbyn vi har att se fram emot

2012-03-06 @ 15:12:48
Postat av: Supporter

Nja, femmantippare. Spelförande i System Air var nog inte Romfa, såg dem i två matcher och de var helt bortblåsta av motståndarna, men de försöker rulla boll det håller jag med om. Skinnsberg överraskade mycket positivt och Tortuna är som alltid försvarsstarka och svåra att slå för alla motståndare oavsett division.

2012-03-07 @ 16:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0