Ett ögonblick med Emil Johansson...

...som blev premiärskytt i årets femma då han gjorde 1-0 i den 8:e minuten för sitt Skinnskatteberg mot Romfartuna, eller var det han?
Ska jag vara helt ärlig så hade jag mycket hjälp av en Romfartunaspelare vid det första målet.

Du gjorde tre mål i matchen och leder med det skytteligan, hur många mål kommer du att göra i år?
För mig spelar det ingen roll om det är jag som gör mål eller någon annan i laget, så länge som vi vinner matcherna. Jag är väl egentligen ingen riktig målskytt men med tanke på starten av serien så är jag nöjd om jag lyckas göra 10 mål i år.

Skinnskatteberg startade säsongen med en ordentlig urladdning, vad hände?
Vi var väldigt sugna på att spela premiären och kom laddade och lyckades få ett bra flyt i matchen.

Var du med i 0-10 förlusten i höstas? Talade ni om att ta revansch?
Jag var tyvärr med och spelade den matchen. Vi saknade ett par spelare och motivationen var inte på topp. Det kändes oerhört tungt efter matchen. Det var tur att Hallstahammar inte missade tredjeplatsen på grund av oss (inget ont om Romfartuna). Visst pratade vi lite om att ta revansch så det känns riktigt skönt att vi lyckades vinna.

Jag tippade er sexa i tabellen. Bör jag redan tänka om?
Nej, det är väldigt svårt att säga nått bara för att vi lyckats göra en bra match. Det är mycket som kan hända under en säsong och vi har 19 matcher kvar. Vi får se den 5:e Oktober hur tabellen ser ut.


Kommentarer
Postat av: Svesse

Grattis Emil! Premiärskytt och 3 poäng :)
Sen vill jag hylla bloggen, riktigt gött initiativ med sånahär saker.
Keep it up!

2013-04-30 @ 10:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0