Inför rapport: Dingtuna GIF

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. Dingtuna GIF
10.
11.

Kommentar: Dingtuna GIF klev upp i femman som tredje och sista lag från division sex. Försäsongen har givit blandade resultat och det är svårt att förutspå hur starkt laget är. Kan motståndarna hålla koll på strikern Andreas Viklund så är mycket vunnet.

Nyförvärv: Jafar Mohamad och Nashat Oday, Babylon FK, Robert Romanowski, Kurdiska FF och så har vi två spelare till som inte riktigt är klara ännu.
Förluster: Mattias Greijer, Jonathan Gall och Emil Karlsson, Tillberga IK och Bishar Ismail, Västerås SK, U.
Placering i fjol: Trea i division sex.
Målsättning: Vårat mål i år är att bli ett stabilt div 5-lag.

Jörgen Elmtoft gör sitt tredje år i rad som tränare för klubben.

Ni gick upp som tredje och sista lag från sexan. Tror du att övriga lag i serien kommer att underskatta er? Hur ska ni utnyttja rollen som underdogs?
Vad jag har hört så är vi tippade att komma sist i serien, så det är mycket möjligt att vissa lag kommer att underskatta oss, men det stör mig inget.

Andreas Viklund vann skytteligan förra året i sexan. Hur viktig är han för er? Är det han som ska göra målen?
Andreas Wiklund är en typiskt målskytt, så givetvis är han viktig för oss,men vi har flera andra spelare som är lika viktiga.

I övrigt, vilka spelare ska man hålla ett extra öga på?
Det är svårt att peka ut nån speciell spelare efterson jag tycker att alla spelare som jag har betyder mycket för det här laget.

Hur har det sett ut på försäsongen med träningsförutsättningar och spelare på träningarna?
Försäsongen har sett okey ut med blandade resultat på träningsmatcherna, Vi har bl.a  haft ganska tufft motstånd av Div 4-lag. Våran bästa insatts var 9-0 segern mot Tärnsjö.

Är det någon speciell spelare som utmärkt sig under försäsongen?
Jag tycker att Ali Bakir Shakoor har sett väldigt pigg ut, men även dom andra spelarna har jobbat på bra.

Hur kommer topp-3 se ut när säsongen är slut?
Jag har dålig koll på vissa lag i serien men om jag ska tippa så tror jag att Tortuna, Bosniska och Romfartuna kommer att ligga i toppen.

Varför är det bra att divfive-blogg finns?
Jag tycker att det är kul att det finns folk som är intresserade att ha lite koll på dom lägre divisionerna, för tidningen har ju det inte.


Kommentarer
Postat av: Nisse

Kul läsning, intervjun är ju ett klockrent inslag!

2013-04-15 @ 13:46:13
Postat av: Svesse

Välkomna (tillbaka) och lycka till i serien Dingtuna!

2013-04-15 @ 17:03:42
Postat av: DeW

Klockrent! Nu längtar man ännu mer till seriestarten.. Hörde dock rykten om att hela premiäromgången kan bli flyttad en vecka pga det dåliga vädret!?

2013-04-15 @ 22:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0