2 dagar kvar till PREMIÄREN!

Snart är det dags för det alla har längtat efter, SERIEPREMIÄR!
 
På onsdag smäller det och det kommer att bli många spännande matcher!
 
Full omgång och alla matcher startar kl 19.00
 
 
Västerfärnebo AIK - Babylon FK     Arena: Svedboäng   Domare: Aras Amin (Västerås)
 
2 lag som kom långt ner i tabellen förra året! Färnebo vann förra årets hemmamatch mot Babylon med 4-2 och jag tror att det kan bli ett liknande restultat denna gång!
 
Ingen domare jag känner igen och det är ett gott tecken då det fylls på med nya domare vilket brukar vara svårt!
 
Tips:  3-1
 
 
 
Valskog IK - Gideonsbergs IF      Arena: Björliden   Domare: Andreas Karlsson (Västerås)
 
En nykomling mot ett på nytt fött GIF(?). Nykomlingar brukar ju gå bra i början av säsongen och GIF har ju gjort bra försäsonger förut men gått sämre i serien. Vänder dom trenderna nu? Tror att det blir en jämn match med hårt spel!
 
Samma här med denna domare, kul med nya domare och förhoppningsvis blir det bättre konkurens och så blir även dom bättre :)
 
Tips:  2-2
 
 
 
Tillberga IK Fotboll - IK Oden       Arena: Hubbovallen   Domare: Peshawa Husseini (Västerås)
 
Jag tror att Oden får det tufft på Hubbovallen! TIK - Oden möttes även förra året i premiären och då slutade det med en 6-1 vinst för TIK, tror att det kan bli något liknande denna gång. Måste även skriva att jag minns när jag startade den här bloggen för några år sedan, då jag var och tittade på Tillbergas premiär mot Skinnskatteberg.
Då var Tillberga tippade i toppen men man förlorade med 13-1 på Ringvallen. Den premiären lär inte upprepas här!
 
Även här en domare som inte är så bekant i division 5, och även han ifrån Västerås. Kul att det kommer nya domare!
 
Tips: 5-2
 
 
 
 
Sörstafors-Kolbäck FK - Irsta IF        Arena: Yllevi    Domare: Anders Ejdemark (Arboga)
 

Sörsta slutade på en 3:e plats förra säsongen och Irsta åkte ur Div 4. Tror att Sörsta är minst lika starka i år och jag tror att Irsta kan få det tufft i femman. Speciellt i denna premiär!
 
Även här en domare som jag inte kommer ihåg ifrån förra årets div 5, denna herre ifrån Arboga.
 
 
Tips:  4-1
 
 
 
 
Surahammar FK - Ransta IK         Arena: Mälarenergi Arena    Domare: Amanj Mohammad (Hallstahammar)
 

Om jag får tro på mitt tips så här i början så är det botten mot toppen denna match. Kan Sura skrälla och kriga till sig några poäng? Jag tror att det blir väldigt svårt för att Ransta ser grymt starka ut, men som det brukar vara så har man oftast tok fel i både tabell tips och match tips vilket talar lite för Sura :)
 
Även här en nykomling till domare och det är kul att även Hallsta kan vara med att bidra med domare!
 
Tips:  1-3
 
 
 
 
 
Skultuna IS - Romfartuna GIF      Arena: Kvarnbackavallen    Domare: Daniel Brandt (Hallstahammar)
 
 
Omgångens hetaste match? Derby är det iallafall och dessa lag känner varandra väl!
Förra året vann Skultuna hemma mot Romfa med 1-0. Jag tror att det blir en lika jämn match denna gång och att Skultuna även denna gång tar 3 poäng!
 
Denna domare är lite mera bekant då han har dömt några div 5 matcher förut!
 
Tips: 2-1
 
 
 
 
 
 
Tillsist:

Kul med nya domare och jääävligt skoj att det äntligen drar igång igen!
 
Lycka till allesammans!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måtte det komma in lite bra domare förra året var bedrövligt många matcher då dommare tappade matcher totalt! Nu hoppas vi på det bästa ses på plan !!!!

2015-04-27 @ 21:51:17
Postat av: Svesse

Kul med nya domare, vet att det är mycket positivt som händer inom VFF med domararbetet.

Vad som gäller resultatväg första omgången så kommer jag inte tippa. Har sagt det förut och har sagt det igen, träningsmatcher är katastrofala indikationer på hur ett lag känns.
Har man inte sett alla matcher så är det svårt att analysera ett lag, jast för att det är tränings(matcher).

Men önskar alla lycka till och Romfartuna välkomna till Kvarnbackavallen imorgon.

2015-04-29 @ 00:52:24
Postat av: Anonym

Färnebo -Babylon 4-3
Valskog-GIF 3-3
Tillberga -Oden 4-1
Sura-ransta 0-5
Sk91-irsta 4-2
Skultuna-Romfa 3-0
Årets första tips. Äntligen kör vi igång!

Svar: Kul med tips :)
Mr 5

2015-04-29 @ 09:07:34
Postat av: Anonym

Vilken match kommer du att se?

Svar: Den jag spelar :)
Mr 5

2015-04-29 @ 09:30:09
Postat av: äntligen

Färnebo-Babylon 4-1
Valskog-Gif 1-1
Tillberga-Oden 1-1
Sura-Ransta 1-2
sk91-irsta 3-0
Skultuna-romfa 4-0

2015-04-29 @ 16:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0