Ny full omgång

Torsdagen bjuder på 6st härliga division 5 matcher!
 
 
Sörstafors/Kolbäck - Valskog
 
2 lag med endast 1 pinne på dom 2 senaste matcherna. Jag tror att Sörsta tar hem den här fighten då dom känns lite tyngre och man tappar sällan många poäng på raken!
 
Tips:  3-1
 
 
Slut:  4-2
 
 
Surahammar - Västerfärnebo

Svårtippad match.. Sura skulle behöva en vinst nere i botten och Färnebo en vinst för att inte närma sig botten allt för mycket.. Kommer firma Zilén/Smeds igång igen efter 2 mållösa matcher? Har Sura tillgång till sitt bästa lag?
Jag får dra till med ett kryss fast jag skulle vilja helgardera!
 
Tips:  2-2
 
 
Slut:  0-0
 
 
Skultuna - Gideonsberg
 
GIF sprattlade till lite ett tag men kommer med en tung hemmaförlust mot Romfa i bagaget.
Skultuna behöver vinna för att följa med i toppen samtidigt som GIF kan bli inblandad i botten på allvar vid förlust.. Tror att Skultuna vill mera och tar en komfortabel seger!
 
Tips:  4-1
 
 
2-1
 
Romfartuna - Oden

Romfa är lite på gång efter 2 raka segrar. Oden jobbar på bra och är endast 2 poäng bakom förstaplatsen!
Jag tror att Oden är strået vassare men ser ändå en stor chans till skräll på "åkern".
Romfa har hållit nollan 2 matcher i rad och Oden har bara släppt in 4 mål så här långt. Målsnål match?
 
Tips:  0-1
 
 
Slut:  1-2
 
 
Ransta - Irsta
 
I förra omgången mötte dessa lag 1:an och 2:an och kom undan med hedersamma förluster.
Båda lagen är i behov av poäng där Irsta fortfarande letar efter sin första vinst!
Tror på en väldigt jämn match där det kan gå hur som helst.
Torsk för Irsta och det ser tungt ut på jumboplatsen!
Hittar man tillbaka till spelet i VSK matchen?
 
Tips:  1-2
 
 Slut:  1-1
 
Babylon - Tillberga
 
Jag hade trott att denna match skulle vara toppen mot botten fast helt tvärtom innan säsongen började. Nu ser det annorlunda ut och jag tror att Tillberga får det riktigt tungt mot Babylon.
Tillberga drar på sig många röda kort och har till denna match 2st avstängda vilket såklart inte underlättar..
 
Tips:  5-1
 
 
Slut:  1-0
 
 
 
Lycka till alles!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0